RSS

Vispārdidaktiskie mācību principi

12 Jan

1. Mācību principi – teorētiskās pamatnostādnes, uz ko balstītas mācību procesam izvirzītās prasības, kuru izpilde nodrošina mācību procesa nepieciešamo kvalitāti.

 (PTSV: 2000; 97)

 

2. Konkrēti mācību principi atbilst konkrētam mācību procesa komponentam, un visi kopumā nodrošina mācību procesa kvalitāti.

 

Mācību procesa komponents

 

Mācību principi

 

Mācību mērķi un uzdevumi

 

Izglītības, attīstības un audzināšanas vienotības princips

 

 

Mācību saturs

Mācību zinātniskuma un saprotamības princips.

Sistemātiskuma un secīguma princips.

Mācību saistījums ar dzīvi, praksi.

Mācību tautziņas princips

 

 

Mācību metodes un tām atbilstošie līdzekļi

Mācību uzskatāmības un teorētiskās domāšanas attīstības princips.

Skolēnu apzinīguma, intelektuālās aktivitātes un skolotāja vadošās lomas princips.

Pozitīva mācību emocionālā fona princips.

Ievads pašizglītībā

 

 

Mācību organizācijas formas

Mācību kolektīvā rakstura un skolēnu individuālo īpatnību ievērošanas princips.

Dažādu mācību formu saskaņošanas princips atkarībā no mācību uzdevumiem, satura un metodēm

 

Mācību rezultāti Mācību rezultātu noturīguma princips

 

 

(Albrehta: 2001; 39 – 40)

 
Komentēt

Posted by uz Janvāris 12, 2012 in Atziņas, Mācību process

 

Birkas:

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: