RSS

Mācību stundu tipoloģija: radošas mācību stundas

19 Jan

 1. Radošu stundu organizēšanas mērķis – radīt iespējas skolēniem veidot personiski nozīmīgu izglītības produktu.

2. Izglītības produkts veidojas, skolēnam īstenojot noteiktus darbības veidus: kognitīvo, kreatīvo, organizatorisko, komunikatīvo.

3. Radošas mācību stundas klasificē pēc galvenajiem darbības veidiem. Izšķir vairākus stundu tipus:

1) kognitīvo stundu tipi:

  • vērojumstunda,
  • eksperimentstunda,
  • objekta izpētes stunda,
  • meklējumdarbības stunda,
  • laboratorijas darba stunda,
  • problēmu izvirzīšanas un formulēšanas stunda,
  • jēdzienu konstruēšanas stunda,
  • teoriju konstruēšanas stunda,
  • konceptstunda (pasaules ainas vai tās daļas veidošanas stunda),
  • stunda – darbs ar pirmavotiem,
  • integrētā stunda,
  • metapriekšmetiskā stunda,
  • filosofiskā vispārinājuma stunda;

 

2) kreatīvo stundu tipi:

  • uzdevumu veidošanas un risināšanas stunda,
  • dialogstunda (diskusijstunda, disputstunda),
  • paradoksu stunda,
  • fantāziju stunda,
  • modelēšanas stunda,
  • simbolradīšanas stunda,
  • heiristisku situāciju stunda,
  • sacerējumstunda (pasakas, skaitāmpanti, hronikas u.c.),
  • lomu spēļu stunda,
  • lietišķu spēļu stunda,
  • ceļojumstunda,
  • nākotnes skolas stunda,
  • prognožu stunda,
  • radošo darbu aizstāvēšanas stunda,
  • olimpiādes stunda,
  • radošo vispārinājumu stunda;

 

3) organizatoriskās darbības stundu tipi:

  • mērķizvirzīšanas stunda,
  • normu veidošanas / radīšanas stunda,
  • individuālu izglītības programmu izveides stunda,
  • individuālu izglītības programmu aizstāvēšanas stunda,
  • grupu darba stunda,
  • projektstunda,
  • konsultācijstunda (savstarpējo konsultāciju stunda),
  • pašvērtējuma stunda,
  • ieskaites stunda,
  • refleksijstunda;

4) komunikatīvo stundu tipi:

  • binārā stunda (vada divi skolotāji),
  • recenzēšanas stunda,
  • savstarpējās kontroles stunda,
  • vernisāžstunda,
  • izstādes stunda,
  • konferencstunda,
  • intervijstunda,
  • “tiesas” stunda,
  • “apaļā galda” stunda,
  • panorāmstunda,
  • radošās atskaites stunda.

(Хуторской: 2001; 372 – 373)

Uz šo stundu pamata var veidot kombinētas stundas. Katrs no nosauktajiem stundu tipiem var ietvert daudzveidīgas modifikācijas.

 

 

No Ā.Zaicevas studiju kursa Mācību stundu modelēšana materiāliem

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Komentēt

Posted by uz Janvāris 19, 2012 in Stundu plānošana

 

Birkas: ,

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: